2006-12-10

Eskju Divine - Release Me


Tobias sa något om att de lirade shoegaze, jag säger att de påminner en hel del om M83. Om nu M83 och Eskju Divne är shoegaze eller ej tänker jag inte gå längre med här, utan det får ni läsare ta i kommentarerna och tillrättavisa oss med.

(Det ska nämnas att jag hatar allting som har med genrebestämningar att göra då jag alltid har fel. Jag verkar aldrig riktigt pricka rätt när jag ska placera band i fack.)

Skivan Heights är i alla fall riktigt bra och definitivt värt en närmre koll.

Mer material finns att tillgå här;
http://www.myspace.com/eskjudivine



2 Comments:

At 11/12/06 18:53, Blogger tobias said...

meh! jag sa väl att det lät lite shoegaze-igt va? shoegaze kräver två gitarrer(!). här finns väl inte en enda?

 
At 12/12/06 09:44, Blogger The Debt Collector said...

Du sa att det var shoegaze utan gitarrer. Jag tycker det låter som om de spelar med gitarr, dessutom (!!!).

 

Skicka en kommentar

<< Home

If you own copyright to a song posted on this site and wish for it to be removed,
please email us at indiemaffian@gmail.com and we will remove it as soon as possible.