2006-05-18

THE YEAR ZERO - SOME GREAT MAJESTIC

Rodney Sellars introducerar oss för en drömvärld som inte liknar något annat inom popmusiken. Tillsammans med sångerskan Lili de la Mora bildar han shoegazeduon The Year Zero.

Bilden till vänster är illustrerad av Rodney själv och föreställer omslaget till deras debutalbum Oceania, I Will Return som släpps i juni. Bandet bjuder redan nu på ett smakprov i form av Some Great Majestic.

Artwork och fler låtar finns på deras hemsida http://www.theyearzero.com/



4 Comments:

At 18/5/06 17:20, Anonymous Anonym said...

Guud. Jag är nästan mer kär i bilden än vad jag är i låten. Och jag gillade låten ordentligt.

 
At 18/5/06 23:07, Anonymous Anonym said...

Vad är shoegaze med den låten? Förutom rösten då, som påminner lite om My Bloody Valentine?

 
At 19/5/06 19:07, Blogger immelmann said...

den får mig att tänka på baron von münchhausen. bilden alltså.

 
At 21/5/06 23:28, Blogger Weathershow said...

Det var just rösten som fick mig att tänka i de banorna. Påminde om Slowdive och de klassas ju som shoegaze.
Förmodligen hade det varit mer korrekt att kalla det dream pop istället.

 

Skicka en kommentar

<< Home

If you own copyright to a song posted on this site and wish for it to be removed,
please email us at indiemaffian@gmail.com and we will remove it as soon as possible.