2006-08-18

LAUREL MUSIC - SINCE YOU HAVE GONE

Laurel Music är ett drömband. Laurel Music är också den svenska popscenens bäst bevarade hemlighet.

För två år sedan släpptes debutalbumet This Night and the Next. En 27 minuter och 36 sekunder lång resa från ingenstans till pophimlen. Tobias Isaksson skrev tolv låtar som verkligen fick mig att tro på musik igen. Malin Dahlberg sjöng med världens vackraste röst.

Sedan dess har det varit väldigt tyst om Laurel Music. Senaste uppdateringen på hemsidan är från december förra året. Gästboken är stängd som följd av attacker från de hemska spamrobotar som angriper Labradors alla bands hemsidor. Jag tror att robotarna är utsända från skivbolaget Service. Laurel Music var förband åt Language of Flowers när de besökte Göteborg i maj. Jag visste om det men åkte inte. Jag blir fortfarande ledsen när jag tänker på att jag hade chansen att se Laurel Music men inte gjorde det. Jag hoppas på en ny chans.

Since you have gone är tagen från Laradorsamlingen The Sound of Young Sweden 3. En förlorad låt från ett band som förtjänar fler fans.

Laurel Music - No One Wants Forever #1
Laurel Music - Dreams and Lies
Laurel Music - The Way Love Goes


Det här är min sista text på Indiemaffian. Om ni vill ses vi under stjärnorna.



1 Comments:

At 10/9/06 23:03, Blogger the psycho brunette said...

Har precis upptäckt Laurel. Tack vare filmen fjorton suger, där typ tre låtar är med *tummen upp*

 

Skicka en kommentar

<< Home

If you own copyright to a song posted on this site and wish for it to be removed,
please email us at indiemaffian@gmail.com and we will remove it as soon as possible.