2006-05-19

AUDREY - VISIBLE FORMS

Audrey bildades 2001 i staden Henån och är en kvartett bestående av Victoria, Anna, Rebecka och Emelie. 2004 släppte de sin första EP, och redan då skvallrades det om att det var något stort på gång...

I 9 fall av 10 landar varenda hyllningstext som skrivs mer eller mindre långt ner i pekoralträsket, med inte mycket mer än det "goda försöket" att glädjas åt. För visst är det oftast så; det är mycket svårare att tro på de mjuka och varma orden än på de hårda och kalla?

I min först påtänkta Visible Forms-recension gjorde jag en mer ingående jämförelse mellan Audrey, Karin Dreijer och Björk. Jag använde stora ord om dimmiga arrangemang och vemodig sång, och pekade lätt på en postrock/pop-crossover. Men jag insåg långt innan jag var klar att - är ni andra bara lite som jag kommer ni inte att tro på ett ord jag skrivit.

Visible Forms är årets hitintills bästa svenska skiva. Och just nu även den näst bästa över huvud taget. Ni får tror på mig om ni vill.


Köp skivan på tenderversion.com



1 Comments:

At 27/7/06 23:09, Blogger mArtín (rojinegra) said...

Håller med, riktigt bra platta. Ska bli schysst att otippat se dem på Augustibuller. Cheers!

 

Skicka en kommentar

<< Home

If you own copyright to a song posted on this site and wish for it to be removed,
please email us at indiemaffian@gmail.com and we will remove it as soon as possible.