2006-05-04

KONSERTRECENSION: SAMBASSADEUR - GÖTEBORG 3 MAJ


Det finns promotionspelningar, så finns det promotionspelningar, eller vad sägs om den här setlisten:

If Rain
Kate
Claudine
Marie
Between The Lines
One Last Remark


Men jag klagar inte, inte på låtvalet i alla fall. Inte konsertens längd heller. Vilket får ses som ett dåligt betyg i det här fallet. Jag vet inte riktigt vad dom tänkte när dom trängde in en scen på Uppåt Framåt, men det enda jag kan tänka mig att låter riktigt bra är akustiska singer/songwriter-spelningar. Spelningen faller på det, och de som inte hört Sambassadeur innan gårdagen uppfattade antagligen inte ett ord av lyriken.

Det som kunde varit underbart.. så blir det bara "okej".




2 Comments:

At 7/5/06 16:59, Anonymous Anonym said...

Immelmann, vem var du på spelningen, hur såg du ut? Vi var tre pågar där i vip-hand med Jocke. Såg du tjejen i de trevliga pantsen? ;D

 
At 9/5/06 00:19, Blogger immelmann said...

jag hade en supercool skotts-krutig keps.. militärkavaj och mörkgrå skjorta. var väldigt stilig. som alltid ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home

If you own copyright to a song posted on this site and wish for it to be removed,
please email us at indiemaffian@gmail.com and we will remove it as soon as possible.