2006-07-21

THE TRIANGLES - I'VE HAD EYES FOR YOU

När jag lyssnade på Tilly and The Wall häromdagen slog det mig att det var väldigt likt något annat jag hört. Det är förstås inte sista gången två band påminner om varandra men den här våren har det hänt så många gånger. Tydligast märks detta om man jämför intron till låtarna Memories (Gentle Touch), Song for the Songs (The Concretes) och Think Nothing of It (Sambassadeur).
Det visade sig att jag tänkte på australienska The Triangles. I've Had Eyes for You är en ny singel från deras kommande skiva som släpps senare i år. Nu tycker jag att The Triangles mest låter som The Charade. Minst sagt förvirrande. Det är nog enklast att bara lyssna och sluta analysera.

The Triangles bjuder på tre låtar från förra albumet Magic Johnson:
The Triangles - Applejack
The Triangles - Let's Replace the Cityscapes
The Triangles - I Am Your Valley



If you own copyright to a song posted on this site and wish for it to be removed,
please email us at indiemaffian@gmail.com and we will remove it as soon as possible.