2006-07-02

WEATHERSHOWS HALVÅR

Album:

Första halvåret 2006 kommer jag att minnas som den tid då jag upptäckte Language of Flowers. Visserligen ett drygt år efter deras debutalbum Songs About You men ändå i tid för att få uppleva min mest underbara konsert någonsin. Våren 2006 var också den tid då jag tog farväl av Belle and Sebastian. Det var dags att gå vidare men jag startade inte om här och nu. Jag har ägnat den här våren till att försöka täta mina hål i 2000-talet. Mitt pophjärta slår snabbast till twee och softpop. The Snow Fairies, The Arrogants och Brittle Stars är mina nya favoritband.


Jag har inte tagit mig tid att lyssna på så många nya skivor. För första gången i mitt liv har jag på allvar börjat tröttna på albumkonceptet. Jag har svårt att hålla intresset uppe efter fyrtio minuter med samma skiva. Jag tar inte med så många skivor på min halvårslista eftersom jag vill vara ärlig mot mig själv. Listan toppas av
Katie Goes to Tokyo. Hennes debutskiva krävde flera lyssningar men egentligen borde det räcka med två sekunder på hennes hemsida för att fastna. Pröva själva (när detta skrivs går Unbelievable igång automatiskt när man klickar på länken, jag hoppas hon inte ändrar det)! Inför hösten ser jag fram emot nya fullängdare av Laurel Music och Like Honey.

  1. Katie Goes to Tokyo - Katie Goes to Tokyo
  2. Mates of State - Bringing It Back
  3. The Charade - A Real Life Drama
  4. The Essex Green - Cannibal Sea
  5. My Latest Novel - Wolves
  6. The Pipettes - We Are the Pipettes

Låtar:

Sambassadeur skapar trygghet. De finns där varje vår redo att leverera. Coastal Affairs är tydligen bara en EP mellan två album men Marie är ändå det här halvårets bästa låt. För mig personligen betyder textraderna you know we were scientists, every conversation was a test allt. Jag skippar motiveringarna, det här är bara en halvårslista. Lite kul ska jag få ha i december också. Och låtarna nedan talar ändå för sig själva:

  1. Sambassadeur - Marie
  2. Belle and Sebastian - Another Sunny Day
  3. Vapnet - Färjemansleden
  4. Camera Obscura - Lloyd, I'm Ready to Be Heartbroken
  5. Katie Goes to Tokyo - Until She Breakes
  6. The Essex Green - Penny & Jack
  7. Firefox Ak - City to City
  8. The Charade - My Song to You
  9. Rainer Maria - Catastrophe
  10. My Latest Novel - Pretty in Panic



If you own copyright to a song posted on this site and wish for it to be removed,
please email us at indiemaffian@gmail.com and we will remove it as soon as possible.