2006-05-09

THE BOYFRIENDS - SPEAK LESS AND LISTEN


Jag kommer ihåg första gången jag hörde The Boyfriends (det här är standardbörjan på alla inlägg på indiemaffianbloggen). Det var 2003 och jag var besatt av Suede (taskig timing att vara besatt av Suede, men det är en helt annan historia) och anledningen att jag hörde dom från början var att David Barnett, som är basist i Boyfriends, precis skrivit Suedes biografi (klart läsvärd om ni frågar mig). Nu för tiden är Boyfriends mer kända som förband åt Morrissey och visst hörs det på deras sound. Personligen gillade jag dom mer 2003 när de lät som ett lite modernare Joy Division.

I sommar kommer deras debutalbum och jag hoppas innerligt att de har med en del "gamla" låtar på fullängdaren.

Ytterliggare en låt går att hitta på deras hemsida.



If you own copyright to a song posted on this site and wish for it to be removed,
please email us at indiemaffian@gmail.com and we will remove it as soon as possible.